E-Posta Pazarlama Rehberi

16 Aralık 2018, 18:30

Belirli bir kitleye ulaşmak üzere markaların hedefli gönderim yaptığı tanıtım, bilgilendirme, kutlama mesajlarında elektronik posta yöntemini tercih etmesine e-posta pazarlama denir. Toplu e-posta gönderimi, en etkili pazarlama yöntemlerinden biri olmasına karşılık oldukça uygun maliyetlidir.

Yukarıdaki tanımda belirttiğim hedefli gönderim konusu e-posta pazarlama tekniklerinin en önemlisidir. Yani, ürünlerimiz hakkında bilgi verdiğimiz toplu e-postaların, hangi özellikteki müşterilere ulaşması gerektiğini önceden belirleyebilmekten bahsediyorum.

E-posta Pazarlamada Doğru İçerik ve Doğru Raporlama Önemli!

E-posta pazarlamada hedefleme yapmak kadar, hedefe doğru mesajı iletmek de oldukça önemlidir. Doğru mesaj tanımı çok geniş bir konu olup özetle, görsel ve mantıksal anlamda alıcıyı ikna eden mesaj diyebiliriz. Yani, e-postanın konu alanından, giriş cümlesine  içeriğindeki mesajın üslubundan, mesajda kullanılan görsellere kadar her şey kusursuz planlanmalıdır. Tabi bu planlama için yine gelişmiş yazılımlara ihtiyaç duyulmaktadır.

ÖZETLEMEK GEREKİRSE

E-posta pazarlamasında en önemli unsurlar aşağıdaki gibidir.

Hedefleme ( Doğru kitleye ulaşabilmek için )

Zengin içerik ( HTML, ek döküman vb. ile mesajı güçlendirmek için )

Zamanlama ( Özel gün, kampanya dönemi vb durumlar için )

Kişiselleştirme ( Alıcıya ismiyle hitap etme vb. )

Doğrulama ( Ek maliyetlerden kurtulmak için )

Raporlama (Dönüşümü takip etme ve daha iyi kampanyalar oluşturma için)